Hospitality

W Rome

Progetto (en)Project

Eclettico Design

Cliente (en)Client

Confidential

Servizi (en)Services

Architectural design concept, preliminary, executive, M&E design, Art direction, Construction supervision

Luogo (en) Location

Roma (en) Rome, Italy

Area

12.000 mq (en) 12.000 sqm

Fine lavoro (en) End of work

in corso (en) ongoing

Un progetto prestigioso e ambizioso vede protagonista Eclettico, il brand del Gruppo Lombardini22 dedicato alla progettazione nel settore dell’hospitality e del residenziale di lusso. È W Rome: il debutto in Italia del marchio originale e anticonformista ‘W’ di Marriott International.

Eclettico si sta occupando della progettazione architettonica e restauro dell’edificio, del coordinamento di un team internazionale, dell’interfaccia con Marriott – gestione della documentazione nel rispetto degli standard della catena – oltre a essere responsabile della progettazione impiantistica, acustica e site supervision. L’interior design sarà firmato dallo studio newyorchese Meyer Davis.

L’hotel, nei pressi di via Veneto, si svilupperà su due edifici di pregio architettonico risalenti al XIX secolo. I due edifici, di 6 piani fuori terra, saranno uniti attraverso un corpo centrale adibito a nuova reception. L’hotel ospiterà 159 camere e suites. Grande importanza verrà data agli spazi per la socialità: W Living Room, la Lobby da vivere e non solo luogo di accoglienza e di passaggio, due ristoranti e più di 120 metri quadri di spazio eventi, oltre a palestra e SPA. A coronamento della ‘W Experience’, un esclusivo roof top bar sorgerà sulle terrazze all’ultimo piano.

(en)

Eclettico, the Lombardin22 Group’s brand focused on design for the hospitality and luxury residential sectors, is now engaged in a prestigious and highly ambitious project. Marriott International’s original and non conformist brand ‘W’’ is landing for the first time in Italy with a project called: W Rome.

Eclettico is in charge of the building’s architectural design and renovation, coordinating an international team, interfacing withMarriot - managing the documentation so that it conforms to the chain’s standards - and also the design of the plant - engineering and acoustics and sitesupervision. The interior design will bear the hallmark of the New York-based firm Meyer Davis.

The hotel, located close to Via Veneto, will extend across two buildings of notable architectural quality dating backto the 19th century. The two buildings, which have six floors aboveground, will be joined together by a central section acting as a new reception. The hotel will have 159 rooms and suites. Considerable importance will be given to the socialising spaces: W Living Room, a Lobby that will not just be a reception and transition place but also somewhere to be inhabited, two restaurants and over 120 square metres of event space, as well as a gym and spa. A rooftop bar on the top-floor terraces will round off the ‘W Experience’.